Thursday, February 24, 2011

7 ting jeg liker ved meg selv

1. Jeg liker at jeg har blitt mer tro mot meg selv. Jeg har de siste årene blitt bedre kjent med mine egne grenser, og handler ikke like ofte på tvers av de. Jeg har blitt flinkere til å kjenne på magefølelsen, og å følge de med det resultat at jeg sjeldnere angrer på valgene jeg tar. Jeg har fremdeles et stykke igjen å gå, men jeg har altså blitt mye bedre.

2. Jeg liker at jeg har selvironi. Jeg har nok av svakheter, og er fullt ut i stand til å le av de. Det måtte være seg latskap, egoisme, trass og alskens.

3. Jeg liker at jeg lærer raskt, dersom det er noe jeg har nytte av og det er noe som interesserer meg.

4. Jeg liker at jeg kan bestemme meg for å ha det bra. Noen dager tar jeg bestemmelsen, andre dager går det for fort i svingene om morgenen. Men om jeg tar den avgjørelsen, så greier jeg å ha det bra igjennom dagen selv om bilen skulle ta kvelden. Jeg tåler motstand gjennom dagen om jeg bare har bestemt meg for å ha det bra.

5. Jeg liker at jeg er innmari god på eggerøre og pizza. Rett og slett.

6. Jeg liker at jeg er rasjonell og avbalansert. Jeg overdramatiserer ikke, og krisemaksimerer ikke så ofte. Jeg kan selvfølgelig la meg engasjere, og bli såret og skuffet og trist og sinna og alt, men jeg har uansett et ganske så rolig gemytt, og greier som oftest å holde hodet kaldt dersom noen ber om hjelp eller om det er jobbutfordringer som må løses.

7. Jeg liker at jeg har kommet meg inn i en jobb som jeg synes er kjempespennende, og at jeg ikke blir skremt av at den kommer til å kreve mye innsats fra meg

No comments:

Post a Comment